Chtěli byste si zefektivnit a zjednodušit přenášení dat z papírové faktury do účetního softwaru? Komora daňových poradců přišla se standardem QR Faktury.

QR Faktura je standard formátu navrženého pro přenos a sdílení základních hlavičkových účetních údajů z faktur a jiných účetních, či daňových dokladů. Výhoda použití QR Faktury spočívá především v automatizovaném přenosu údajů z faktur do účetních systémů bez zásahu lidského faktoru. Tím se jednak zvýší komfort pro zpracovatele dokladů, ale také se sníží počet špatně zadaných údajů a náklady na jejich dohledávání, případně vymáhání. Uživatel, vybavený čtečkou QR kódu a účetním programem s podporou QR Faktury, místo ručního typování údajů naskenuje z papírové faktury QR kód a tím se mu předvyplní příslušná pole účetního záznamu v účetním programu. Uživatel může údaje zkontrolovat a případně opravit. Tím nejen roste uživatelská spokojenost, ale také klesá chybovost zadání. Podle prezidentky Komory Petry Pospíšilové nabývá automatizace přenosu dat faktur na důležitosti zejména v souvislosti s kontrolními hlášeními, kdy „využití QR Faktury významně přispěje k tomu, aby odběratel reportoval do kontrolního hlášení stejné údaje jako jeho dodavatel. Dojde tak k podstatnému snížení počtu vad kontrolního hlášení jen z důvodu nepřesného přepisu dat a také snížení nákladů na vydávání výzev oběma stranám obchodu k odstranění těchto vad.

Při přípravě standardu QR Faktury byly plně využity možnosti integrace s již zavedenou a rozšířenou QR Platbou. Na faktuře tak bude k dispozici stále jen jeden QR kód, který obsahuje jak platební údaje pro zadání bankovního platebního příkazu, tak účetní údaje pro účetní programy.

Softwarové firmy, nabízející ekonomické a účetní programy, již nyní pracují na zapracování QR Faktury do svých produktů, aby uživatelé, zejména zpracovatelé papírových faktur na straně daňových poradců, účetních nebo podnikatelských subjektů, mohli částečně zautomatizovat jejich zpracování. Výhodou je především úspora času a snížení chybovosti při ručním zpracování.

Martin Janeček, generální ředitel GFŘ o projektu říká: „Obecně tento projekt vnímáme jako určitou podporu pro zajištění nižší míry chybovosti při pořizování přijatých daňových a účetních dokladů do účetních systémů.“

Podrobnosti o projektu jsou k dispozici na www.qr-faktura.cz, kde jsou uvedeny i subjekty z podnikatelské, státní i veřejné správy, které QR Fakturu podporují a jejichž počet stále narůstá. QR Faktura není komerční produkt. Pro používání není třeba žádná registrace, ani žádná licence.

Komora daňových poradců ČR tak prostřednictvím QR Faktury přináší nástroj, díky němuž se zjednoduší život podnikatelům, daňovým poradcům a účetním.“ říká tajemník Komory Radek Neužil.

Zdroj: https://www.kdpcr.cz/informace/qr-faktura#menu3

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *